Els Premis ‘Bétera en Lilà’ reconeixen la labor de la regidora Olga Brínquez per la igualtat i contra la violència masclista
La cerimònia d’entrega va tindre lloc divendres passat en el Saló de Plens del Castell de Bétera
Divendres passat a la vesprada, es va celebrar la 23a edició dels Premis ‘Bétera en Lilà’, un acte ―organitzat per l'associació Dones Progressistes de la Vila de Bétera amb la col·laboració de l'Ajuntament de Bétera i de Caixa Popular― que va reconéixer, un any més, la labor de persones, entitats i institucions per a aconseguir la igualtat real entre dones i homes, així com la seua lluita contra la violència de gènere.
En esta ocasió, els guardons van ser concedits a l'associació Ames de casa i consumidores Tyrius de Bétera; a Esther Sánchez Belenguer i María Ángeles Sáez Beltrán (treballadora social i assessora jurídica de l'Oficina d'Atenció a les Víctimes del Delicte de la demarcació dels jutjats de Llíria, respectivament); a Felipe Guillermo del Baño Fernández (comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona); i a Olga Brínquez Anzano (regidora d'Igualtat, Dona, Serveis Socials, Sanitat i Benestar Animal d'Olocau).
El premi concedit a Brínquez ―qui va ser presentada per Carmen Rubio Tomás (pallassa social, creadora tèxtil, dona fortament compromesa amb el feminisme i persona unida a l’edila per una estreta amistat)― va suposar un reconeixement a la seua trajectòria en defensa dels drets i les llibertats de les dones i contra la violència masclista. Una trajectòria que va repassar en el seu discurs després de rebre el guardó, fent referència al seu treball en l'àmbit sindical, la seua etapa com a secretària de l'associació Dones d’Olocau i el seu actual càrrec a l'Ajuntament d'Olocau.
A més, en la seua intervenció, Brínquez va destacar la importància d'actuar per la igualtat “dia a dia, minut a minut, no sols en dates determinades”, i en el fet que “els drets que no es defenen es perden”. En este sentit, va posar com a exemples les desigualtats encara existents en la societat, en el món laboral, en el llenguatge o en les xarxes socials, i va fer especial èmfasi en el camí que encara queda per recórrer per a eliminar la violència de gènere. Igualment, va exigir que s'aposte per la coeducació, la conscienciació, la prevenció, el reforç dels sistemes d'assistència i protecció a les víctimes, i la lluita contra el tràfic i l'explotació per a acabar amb estes xacres i amb el negacionisme.
Juntament amb la regidora, hi van estar presents l'edil de Turisme, José Paricio, personal del Consistori i amics i amigues, que van voler acompanyar-la en un acte molt especial i de gran significat. Des de l'Ajuntament, i en nom del poble d'Olocau, volem transmetre a Olga Brínquez la nostra més sincera felicitació per un premi que posa en valor el seu extraordinari i exemplar treball, així com el seu ferm compromís amb el feminisme, la igualtat i l'eliminació de la violència masclista en totes les seues formes.
Polsar en els següents enllaços per a veure més fotografies: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12