22/06/2026 Noticia

Els Premis ‘Bétera en Lilà’ reconeixen la labor de la regidora Olga Brínquez per la igualtat i contra la violència masclista

La cerimònia d’entrega va tindre lloc divendres passat en el Saló de Plens del Castell de Bétera

Els Premis ‘Bétera en Lilà’ reconeixen la labor de la regidora Olga Brínquez per la igualtat i contra la violència masclista

Divendres passat a la vesprada, es va celebrar la 23a edició dels Premis ‘Bétera en Lilà’, un acte ―organitzat per l'associació Dones Progressistes de la Vila de Bétera amb la col·laboració de l'Ajuntament de Bétera i de Caixa Popular― que va reconéixer, un any més, la labor de persones, entitats i institucions per a aconseguir la igualtat real entre dones i homes, així com la seua lluita contra la violència de gènere.

En esta ocasió, els guardons van ser concedits a l'associació Ames de casa i consumidores Tyrius de Bétera; a Esther Sánchez Belenguer i María Ángeles Sáez Beltrán (treballadora social i assessora jurídica de l'Oficina d'Atenció a les Víctimes del Delicte de la demarcació dels jutjats de Llíria, respectivament); a Felipe Guillermo del Baño Fernández (comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona); i a Olga Brínquez Anzano (regidora d'Igualtat, Dona, Serveis Socials, Sanitat i Benestar Animal d'Olocau).

El premi concedit a Brínquez ―qui va ser presentada per Carmen Rubio Tomás (pallassa social, creadora tèxtil, dona fortament compromesa amb el feminisme i persona unida a l’edila per una estreta amistat)― va suposar un reconeixement a la seua trajectòria en defensa dels drets i les llibertats de les dones i contra la violència masclista. Una trajectòria que va repassar en el seu discurs després de rebre el guardó, fent referència al seu treball en l'àmbit sindical, la seua etapa com a secretària de l'associació Dones d’Olocau i el seu actual càrrec a l'Ajuntament d'Olocau.

A més, en la seua intervenció, Brínquez va destacar la importància d'actuar per la igualtat “dia a dia, minut a minut, no sols en dates determinades”, i en el fet que “els drets que no es defenen es perden”. En este sentit, va posar com a exemples les desigualtats encara existents en la societat, en el món laboral, en el llenguatge o en les xarxes socials, i va fer especial èmfasi en el camí que encara queda per recórrer per a eliminar la violència de gènere. Igualment, va exigir que s'aposte per la coeducació, la conscienciació, la prevenció, el reforç dels sistemes d'assistència i protecció a les víctimes, i la lluita contra el tràfic i l'explotació per a acabar amb estes xacres i amb el negacionisme.

Juntament amb la regidora, hi van estar presents l'edil de Turisme, José Paricio, personal del Consistori i amics i amigues, que van voler acompanyar-la en un acte molt especial i de gran significat. Des de l'Ajuntament, i en nom del poble d'Olocau, volem transmetre a Olga Brínquez la nostra més sincera felicitació per un premi que posa en valor el seu extraordinari i exemplar treball, així com el seu ferm compromís amb el feminisme, la igualtat i l'eliminació de la violència masclista en totes les seues formes.

Polsar en els següents enllaços per a veure més fotografies: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12