Olocau viu una vesprada de conscienciació contra la violència de gènere amb l'obra ‘Bésame 2.0’
Una funció amb l'actriu i ballarina Pepa Cases que va combinar dansa, teatre i interacció amb el públic
En la vesprada d'ahir, va tindre lloc a la Casa de la Cultura la representació de l'obra ‘Bésame 2.0’. Una funció protagonitzada per l'actriu i ballarina Pepa Cases que aborda la violència de gènere des de la conscienciació i la reflexió, combinant la dansa, el teatre i la interacció amb el públic.
L'esdeveniment ―organitzat per l'Ajuntament d'Olocau i la seua Regidoria d'Igualtat i Dona amb la col·laboració del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere― va reunir unes 90 persones, entre les quals van estar, per part de la Corporació Municipal, els regidors Pascual Esteve, Desa Vilaplana, Juan González i Olga Brínquez. Brínquez va ser l'encarregada d'obrir l'acte amb un discurs de presentació de l'espectacle amb el qual va voler posar l'accent en la importància d'actuar des de tots els àmbits de la societat per a acabar amb la xacra de la violència masclista. A més, va expressar el seu agraïment pel premi ‘Bétera en Lilà’ que va rebre el passat divendres 19 per part de l'associació Dones Progressistes de la Vila de Bétera en reconeixement a la seua labor per la igualtat i contra la violència de gènere.
A continuació, va començar una obra que relata el procés que segueix la violència masclista des de l'inici d'una relació de parella. Una evolució en la qual estan presents l'abús, l'anul·lació, la dominació, l'aïllament, la pèrdua d'autoestima i de confiança, el maltractament físic, psicològic, sexual i econòmic, i també la violència vicària.
Per a transmetre-ho, Pepa Cases va emprar la dansa contemporània, la interpretació i la participació activa dels i les assistents, amb un estil pròxim i pedagògic, i promovent el diàleg i l'intercanvi d'idees. Un original format que va mostrar el que ocorre tant al continuar una relació d'este tipus com al tallar-la davant els primers senyals per a, d'esta manera, dur a terme una labor de prevenció.
Així, Olocau va viure una vesprada molt especial, amb una obra que va emocionar el públic i en la qual les arts escèniques i la lluita contra la violència de gènere van anar de la mà per a mostrar el valor de la cultura com a eina de sensibilització.
Polsar en els següents enllaços per a veure més fotografies: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19